Biznes

Czym różni się SEO copywriting od content marketingu?

seo-content

Choć oba pojęcia często są używane zamiennie, oznaczają coś zupełnie innego. SEO copywriting i content marketing to jednocześnie dwie niezwykle ważne techniki, które pozwalają poprawić pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Z tego powodu warto omówić je dokładniej, a także przedstawić ich najważniejsze wyróżniki.

Dzięki temu nie dość, że nauczysz się odróżniać te pojęcia, to na dodatek poznasz wszelkie korzyści, na jakie możesz liczyć w przypadku przeprowadzenia udanej strategii marketingowej.

Co to jest SEO copywriting?

Ogólna definicja głosi, iż jest to dziedzina polegająca na tworzeniu i publikowaniu tekstów zawierających odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Mowa tu o frazach odnoszących się do konkretnego biznesu, a także tych wpisywanych najczęściej przez internautów w polu „szukaj” wyszukiwarki Google.

Sprawia to, że SEO copywriting jest jedną z technik pozycjonowania stron internetowych. Ich celem jest wygenerowanie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Z tego właśnie powodu najważniejsze staje się prawidłowe użycie wspomnianych fraz, nie zaś merytoryczna wartość treści (choć ona też ma znaczenie). Poza słowami kluczowymi, dobre teksty SEO musi zawierać również link do strony docelowej. Właśnie dlatego publikowane są one najczęściej na tak zwanych „zapleczach” (strony zapleczowe odsyłające do promowanej witryny).

Warto podkreślić, że SEO copywriting ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google dla konkretnych fraz.

Co to jest content marketing?

W tym przypadku także mowa jest o tworzeniu tekstów (jak również innych treści – materiałów wideo, audio, grafik etc.) jednak najważniejszą kwestią nie są wyłącznie słowa kluczowe. Liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna publikowanych materiałów.

Mówiąc krótko, content marketing polega na przygotowywaniu treści, które w jakiś sposób będą przydatne dla odbiorców. Mogą odpowiadać na ważne pytania (poradniki), zawierać interesujące informacje bądź też przedstawiać jakieś produkty w ciekawy sposób, pozbawiony charakteru czysto reklamowego.

Jakie korzyści zapewniają treści content marketingowe dla właściciela strony internetowej? Jak się okazuje, są one różnorakie. Wspomnieć trzeba zwłaszcza o:

  • pośrednim wpływie na pozycję w Google – publikowane teksty i inne materiały przyciągają wielu odbiorców, którzy znacząco zwiększają ruch na stronie. Dzięki temu jest ona lepiej oceniana także przez roboty indeksujące,
  • poprawie wizerunku firmy – zyskuje ona miano eksperta w swojej dziedzinie, któremu warto zaufać,
  • szansie na stworzenie licznej, zaangażowanej publiki – a więc takiej, która będzie reagować na dostępne treści (na przykład poprzez aktywność w komentarzach) i przesyłać je dalej,
  • możliwości wykorzystania eksperckiej wiedzy – oczywiście w sposób, który okaże się atrakcyjny dla odbiorców.

Content marketing i SEO copywriting – podstawowe różnice

Powyższe informacje wskazują wyraźnie, że oba pojęcia odnoszą się do odmiennych działań marketingowych. Do najważniejszych różnic należy zaliczyć specyfikę tworzonych treści, jak również ich wpływ na wyszukiwarkę Google.

W przypadku SEO copywritingu najważniejsze są słowa kluczowe, które pozwalają w sposób bezpośredni poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Content marketing skupia się natomiast na wizerunku, merytoryce i tworzeniu zaangażowanej publiki. Z tego względu wszelkie materiały muszą być przydatne, a także  maksymalnie atrakcyjne w odbiorze.

Na jakie strategie marketingowe warto się zdecydować? Najlepiej na obie! Pamiętaj, że skuteczne pozycjonowanie nie może ograniczać się wyłącznie do jednego rodzaju działań. Połączenie SEO copywritingu z content marketingiem sprawi, że nie tylko poprawisz ranking prowadzonej przez siebie strony, ale również zwiększysz wpływ na odbiorców tworzonego przekazu. Na pewno nie warto zamykać się na żadne rozwiązania. Szczególnie wówczas, gdy przynoszą one realny efekt.

źródło: Onetrend.pl

Podobne artykuły
Biznes

Przesyłki drobnicowe z Chin — jaki środek transportu wybrać?

Biznes

Logistyka a transport międzynarodowy

Biznes

Najważniejsze czynniki wpływające na wybór mebli łazienkowych do przestrzeni komercyjnych, takich jak hotele czy restauracje

Biznes

Najnowsze trendy w dziedzinie drzwi wewnętrznych do pomieszczeń hotelowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *